Algemene voorwaarden

Op deze pagina vindt u de algemene voorwaarden van IG Onderhoud & Diensten, zoals deze beschikbaar is gesteld door ons bedrijf. Wij geven hieronder aan onder welk voorbehoud en onder welke condities ons team werkt en wat de voorwaarden zijn waaronder onze dienstverling wordt uitgevoerd.

Artikel 1:

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes en werkzaamheden van IG Onderhoud & Diensten, te Bosschenhoofd .

In deze algemene voorwaarden wordt onder de navolgende begrippen verstaan:

A. Werkzaamheden: alle diensten en leveringen verricht door IG Onderhoud & Diensten.

B. Klant of opdrachtgever : ieder (rechts)persoon of natuurlijk persoon die een opdracht verstrekt aan IG Onderhoud & Diensten of een verzoek doet tot levering van een dienst of product.

C. Opdrachtnemer : IG Onderhoud & Diensten, te Bosschenhoofd.

D. Object of adres : het oppervlak, het gebouw of de woning, de voorraad, de inventaris, de goederen, en andere roerende en onroerende zaken ten behoeve waarvan de werkzaamheden dienen te worden uitgevoerd.

Artikel 2:

Offertes, overeenkomsten en opdrachten

A. Offertes: alle aanbiedingen en offertes die door IG Onderhoud & Diensten worden gedaan, zijn vrijblijvend, tenzij anders is vermeld. Offertes zijn geldig tot de aangegeven vervaldatum, na deze datum kunnen er afwijkingen plaatsvinden in prijs, uitvoering en geopteerde data.

B. Acceptatie: nadat door opdrachtgever de inhoud van de aanbieding schriftelijk, per mail of met opdrachtbevestiging is geaccordeerd, komt de overeenkomst tot stand en is opdrachtgever verplicht na gereedheid van de uit te voeren werkzaamheden over te gaan tot betaling.

C. Opdracht: na acceptatie worden de werkzaamheden conform overeenkomst uitgevoerd door IG Onderhoud & Diensten of door medewerkers die door IG Onderhoud & Diensten zijn ingehuurd. opdrachtnemer is gerechtigd de uitvoering van de werkzaamheden geheel of gedeeltelijk over te dragen aan derden, onder toezicht van opdrachtnemer.

Artikel 3:

De uitvoering van de tot stand gekomen overeenkomst 

A. Uitvoering van de werkzaamheden: deze vindt plaats op werkdagen, met uitzondering van feestdagen. Indien er anders is overeengekomen in de overeenkomst, kan hiervan afgeweken worden.

Werkzaamheden die buiten normale werktijden plaatsvinden (ma-vr tussen 07:00-17:00 uur), krijgen een toeslagtarief conform RAS.

B. Calamiteiten: opdrachtnemer is 24 / 7 beschikbaar en bereikbaar voor calamiteiten, afhankelijk van gemaakte afspraken tussen opdrachtgever en opdrachtnemer worden hier aparte toeslagen voor berekend.

C: meerwerk: indien er meer werkzaamheden plaats moeten vinden dan in de overeenkomst is besproken, dan worden deze alleen uitgevoerd met goedkeuring tussen opdrachtgever en opdrachtnemer,

D. Afgesproken deadline: opdrachtnemer is verplicht de afgesproken deadline van opdracht of dienstverling na te streven. Indien tijdens de werkzaamheden blijkt dat deze niet gerealiseerd kan worden is opdrachtnemer verplicht dit tijdig aan opdrachtgever te vermelden.

E. uitgevoerde werkzaamheden niet akkoord: Indien opdrachtgever niet tevreden is met het eindresultaat van de uite voeren en afgesproken werkzaamheden, dan dient deze dit binnen 7 dagen schriftelijk te melden bij opdrachtnemer. Opdrachtnemer zal dan een afspraak maken, de klacht in behandeling nemen en in overleg de klacht naar beste kennis en kunde op te lossen. Na 7 dagen na gereedheid vervalt dit recht. Opdrachtgever blijft verantwoordelijk voor betaling van overeengekomen prijs.

Artikel 4:

prijzen, tarieven

A. Prijzen en tarieven: alle vermelden prijzen en tarieven in overeenkomst, aanbieding en offerte zijn in euro’s vermeld. Indien anders is opgenomen, zijn deze prijzen exclusief de btw-tarief zoals door overheidswege worden opgelegd. Bij wijziging in btw-tarieven door overheid opgelegde aanpassingen zullen deze ook door IG Onderhoud & Diematen automatisch worden overgenomen en worden toegepast conform Nederlandse wetgeving.

B. Tariefswijziging : indien tussentijdse wijzigen plaatsvinden tussen uitbrengen van aanbieding door opdrachtnemer en acceptatie door opdrachtgever, dan mag dit niet meer dan 10% van uitgebrachte tarieven zijn. Mocht dit verschil na acceptatie hoger zijn dan 10% is opdrachtgever gerechtigd de overeenkomst kosteloos binnen 5 dagen na acceptatie schriftelijk of per E-mail met reden te ontbinden.

Artikel 5:

Betaling

A. Betaling van uitgevoerde werkzaamheden dient na oplevering en bij gereedheid en ontvangst factuur binnen 14 dagen (zakelijk) en 7 dagen (particulier) te worden voldaan aan opdrachtnemer. Dit door middel van bankoverschrijving aan opdrachtnemer: NL 38 INGB 0006 9295 01, t.n.v. I.J. van Heteren h/o IG Onderhoud. Indien er voor tot stad koning van overeenkomst een ander termijn is afgesproken, dan vervallen de 7 of 14 dagen termijn.

B. BTW, opdrachtnemer is btw-plichtig. De btw zal op factuur vermeld worden conform de Nederlandse wetgeving. Indien er in tot standkoming van zakelijke overeenkomst en voor uitvoering van werkzaamheden anders is bepaald en besproken, kan er overgegaan worden tot btw-verlegging.

C. niet tijdige betaling, opdrachtnemer is gerechtigd om bij niet tijdige betaling herinneringen te sturen en over te gaan tot extra administratiekosten, met maximaal € 50,00 per factuur. Indien noodzakelijk zal opdrachtnemer de vordering uit handen geven, waarbij alle daarbij behorende kosten en onkosten voor rekening komen van opdrachtgever. Deze regeling vervalt indien opdrachtgever en opdrachtnemer een betalingsregeling overeenkomen, welke schriftelijk is vastgelegd.

Artikel 6:

Garantie

A. Garantie, opdrachtnemer geeft garantie op uitgevoerde werkzaamheden van 2 jaar, mits anders is overeengekomen en bij correct en juist gebruik van geleverde dienst of product.

Garantie wordt niet afgegeven op gebruikte producten (verf, reinigingsmiddel e.d.)

Artikel 7: 

A. Aansprakelijkheid, opdrachtnemer is uitsluitend aansprakelijk te stellen voor schade aan het behandelde of verwerkte object, wanneer de schade het gevolg is van onvoorzichtigheid of nalatigheid van opdrachtnemer en haar vaste personeel. Schade die gemaakt is door ingehuurde externe partijen zal verhaald worden op deze partij. De schade aansprakelijkheid kan niet meer bedragen dan het gefactureerde bedrag wat in overeenkomst is opgenomen,

B. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor vermogensschade of verlies van gegevens bij diefstal

C. AVB, opdrachtnemer heeft een AVB voor bedrijven afgesloten in verband met aansprakelijkheid. Tevens heeft opdrachtnemer een transport, goederen en inventaris verzekering afgesloten. Hieronder vallen geen schade claims die voortvloeien uit informatiefouten of tekortkomingen die door opdrachtgever zijn verstrekt, danwel gevolgschade die onstaan is door gebrek of verkeerd gebruik van object, dienst of product door opdrachtgever.

Artikel 8:

Overmacht

A. Tekortkoming als gevolg van overmacht, opdrachtnemer is niet verantwoordlijk en aansprakelijk indien door overmacht afspraken niet kunnen worden nageleefd. (Denk aan weersomstandigheden bij buitenwerk, oproep calamiteiten, wachttijden voor uitvoeren door vertraging bij opdrachtgever of familie omstandigheden bijvoorbeeld) Opdrachtnemer en opdrachtgever zijn verantwoordlijk om een situatie van overmacht voor zover als mogelijk is tijdig kenbaar te maken

Artikel 9:

privacy gegevens 

A. Privacy gegevens, deze gegevens en regels zijn van toepassing zoals op onze website zijn opgenomen en naar eer en geweten zijn opgesteld conform de AVG 28-05-2018. Veranderingen en wijzigingen hierin zullen automatisch worden opgenomen in onze voorwaarden en van toepassing zijn binnen de gestelde regels welke door rechtswege worden aangereikt.

Artikel 10: 

Geschillen

A. Op alle overeenkomsten en rechtse trekkingen tussen opdrachtgever en opdrachtnemer is het Nederlands recht van toepassing. In eerste instantie zal er bekeken en besproken worden of het geschil of de onduidelijkheid op te lossen is tussen beide partijen. Bij geschillen zal het Nederlands rechtssysteem van toepassing zijn.

Deze Algemene voorwaarden zijn opsteld naar eer en geweten en zullen in de komende weken aangepast worden naar een definitieve versie welke juridisch gecontroleerd wordt gedeponeerd wordt bij de kvk.

Versie 2, opgesteld 02 mei 2018

(vervangt versie 1, van 5 april 2018)